Followers

Like this...:)

20 October 2011

~surat CINTA dari pensyarah ( PART 1 )~

Sesuatu yg baik utk renungan bersama……
Bila seronok aku cari….pasanganku
Bila sedih aku cari…mak
Bila berjaya aku ceritakan pada…pasanganku
Bila gagal aku ceritakan pada…mak
Bila bahagia aku peluk erat…pasanganku
Bila berduka aku peluk erat…mak
Bila nak bercuti aku bawa…pasanganku
Bila sibuk aku hantar anak ke rumah…mak
Bila sambut valentine aku bagi hadiah pada…pasanganku
Bila sambut hari ibu aku Cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu aku ingat pasanganku….
Selalu mak ingat kat aku…
Bila-bila….aku akan telefon pasanganku…
Entah bila…aku nak telefon mak…
Selalu aku beli hadiah untuk pasanganku…
Entah bila..aku nk belikan hadiah utk mak…
Renungkan:
“Kalau kau sudah habis belajar dan bekerja…
Bolehkah kau kirimkan wang utk mak??
Mak bukan nk banyak…RM50 sebulan pun dah cukup…”.
Berderai air mata jika kita mendengarnya…
Tapi kalau mak sudah tiada…
MAKKK….RINDU MMAAKK….RINDU SANGATTT….
Berapa ramai yg sanggup menyuapkan ibunya…
Berapa ramai yg sanggup mencuci muntah ibunya……
Berapa ramai yg sanggup menggantikan lampin ibunya…
Berapa ramai yg sanggup membersihkan najis ibunya…
Berapa ramai yg sanggup membuang iulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
Berapa ramai yg sanggup berhenti kerja utk menjaga ibunya….
Dan akhir sekali…berapa ramai yg sembahyangkan JENAZAH ibunya….
Berilah yg terbaik buat ibu-ibu anda sementara mereka masih hidup….


p/s: ribuan terima kasih buat lctrer t'syg...pn.hartini....:)

No comments:

Post a Comment